confucianus (confucianus) wrote in ukr_asia_philos,
confucianus
confucianus
ukr_asia_philos

Засідання XCI: Розвиток десяти головних тез вчення Шрі Чайтаньї

У вівторок, 22 грудня 2015, у відділі історії зарубіжної філософії Інституті філософії ім. Г.С.Сковороди НАН України (к. 327) відбудеться XCІ засідання Семінару дослідників східних філософій.

Тема засідання:
"Розвиток ідеї даша-мули (десяти головних тез вчення Шрі Чайтаньї) в працях Бгактівіноди Тхакура (1838–1914)".
Доповідач: Костянтин Перун (Бріджабасі Дас), дослідник бенґальського вайшнавізму, випусник VIHE (Vrindavan Іnstutute for Higher Education), старший викладач Київської Духовної Академії МТСК, член SAC (Sastric Advisory Committee), перекладач з бенґальської мови та санскриту

Тези доповіді:
Вчення Шрі Чайтаньї Магапрабгу (1486-1533) викладено в низці творів його послідовників, зокрема (у найбільш повному обсязі) в об’ємній "Шрі Чайтанья-чаритамриті" Крішнадаси Кавіраджі Ґосвамі (1615). Видатний діяч бенгальського вайшнавізму 19-го століття Бгактівінода Тхакур (1838-1914) підсумував це вчення в десяти тезах, які він назвав "Даша-мулою" ("десять основ" чи "десять коренів"). Бгактівінода склав вірша на санскриті, в якому він стисло описав даша-мулу аналогічно до описів вчення Мадгви (1298-1317), створених у його традиції В’яса Тиртхою та Баладевою Відьябгушаною. Ось ці десять тез (даша-мула):
1. Ведичні писання є головним джерелом істинного знання (прамана).
2. Крішна - вищий прояв Абсолютної Істини.
3. Він володіє усіма енергіями та могутністю.
4. Він є першоджерелом усіх різновидів трансцендентних відносин та емоцій (рас).
5. Живі істоти (душі) є його відокремлені частки.
6. Деякі душі перебувають під впливом матеріальної енергії (майї).
7. Деякі душі вільні від впливу матерії і перебувають в сфері духовної енергії.
8. Бог та все, що походить з нього, одночасно тотожні та відмінні між собою.
9. Бгакті (відданість Богові) є єдиним методом досягнення найвищої мети існування душі.
10. Према (любов до Бога) є найвищою метою існування душі.
Бгактівінода Тхакур включав описи даша-мули до багатьох своїх філософських та богословських творів. Також темі даша-мули він присвятив окрему книгу, яку він назвав "Вчення Шрімана Магапрабгу" (1892). В ній він детально аналізує кожну з десяти тез, опираючись на канонічні писання - упанішади, пурани, Бгаґавад-Ґіту та Шрімад-Бгаґаватам. Для того, щоб продемонструвати, що вчення Шрі Чайтаньї черпає в них натхнення та має їх за основу, Бгактівінода вибрав з цих писань відповідні цитати та склав чотири есе, що описують даша-мулу як вона відображена в упанішадах, Бгаґавад-ґіті, Шрімад-Бгаґаватам та Чайтанья-чаритамриті. У нашій доповіді ми спробуємо розглянути ці чотири есе Бгактівіноди Тхакура та відстежити вчення Шрі Чайтаньї до першоджерел.


Початок засідання о 16:00.

ЗАПРОШУЄМО УСІХ ЗАЦІКАВЛЕНИХ!
Tags: Індія, вайшнавізм, семінари
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

  • 3 comments
Яким боком індійська релігія до філософії?
Як добре відомо, індійська філософія значно тісніше пов'язана з релігією, аніж західна. Раджу з цього приводу почитати "Історію індійської філософії" С. Радхакрішнана, "Індійську філософію" Чаттерджі і Датти, а також праці російських дослідників О. Островської та В. Рудого. А загалом приходьте, будь ласка, на семінар і задайте це, а також інші питання (якщо виникнуть) доповідачеві.
Я це все читав, тому й питаю.
Не думаю, що боповідач усуне протиріччя між "безумством для елліна" та "спокусою для юдея"